שירות לקוחות 1-700-552-900
לקוחות עסקיים - דלק לקוחות עסקיים - פז לקוחות עסקיים - טן תעודת הסמכה תעודת הסמכה משרד התחבורה תעודת הסמכה במבי לקוחות עסקיים - סונול

אוריאה למשאית

מה זה אוריאה למשאית?

אוריאה למשאית או בשם הלועזי שלה Adblue הפכה להיות אחת התוספים לרכבים ממונעי דיזל ובעיקר משאיות שבזכותה הרכב יכול לעמוד בדרישות התקן לזיהום אוויר. אוריאה למשאית היא הנפוצה ביותר ומהווה מרכיב בלתי נפרד המשפר את זיהום האוויר אך לא רק, אוריאה למשאית מפחיתה את הרעלים הנפלטים מהסולר בעת הבעירה שלו ובכך גם זיהום האוויר בסביבת הנהג פוחתת בצורה משמעותית.

רכבי דיזל מודרניים רבים משתמשים ב- AdBlue אוריאה למשאית בכדי לעמוד בתקני הפליטה. זה תקף לא רק למשאיות, כלי רכב מסחריים כבדים, אוניות וטרקטורים, אלא גם לגבי מכוניות נוסעים מסוגים שונים. אבל מה זה AdBlue ואיך זה עובד? במאמר זה נרחיב על כך ביתר פירוט.

adblue

פניה מהירה להזמנת אוריאה למשאית

    מה היא אוריאה למשאית ומי צריך את התוסף הזה?

    SOSsoler

    אוריאה למשאית  Adblue נמצאים בכל רכב ממוונע הפועל על סולר ושעומד בתקן יורו 5/6/ חייב להיות עם מערכת SCR. אוריאה למשאית היא תערובת חסרת ריח וצבע, שקופה של מים מפורזים (ללא מינרלים) ואוריאה טהורה (32.5) והיא מכונה בכינוי נוסף נוזל פליטת דיזל או AUS 32.

    הייעוד העיקרי של אוריאה לרכב או למשאית  להפחית פליטות מזיקות של תחמוצות חנקן (NOx) מרכבי דיזל לגזים לא מסוכנים, על מנת לעמוד בתקני פליטה מחמירים יותר. במשפט אחד אוריאה למשאית מיועדת להפחית את זיהום האוויר. השאלה הנשאלת היא מי משתמש בזה, מתי שמים והאם אפשר לנסוע במשאית ללא אוריאה?  ובכן מוסיפים נוזל AdBlue או בעברית אוריאה למשאית ברכבים עם זרז הפחתה קטליטי סלקטיבי או בלועזית: Selective Catalytic Reduction catalyst ובקיצור – SCR.

    SCR מבטיח שכל הגזים הנפלטים מהרכב עוברים סוג של פירוק לפני שהם עוזבים את הרכב. מרבת המשאיות הכבדות בעלות תקן Euro 4, Euro 5 ו- Euro 6 מצוידים במערכת SCR ולכן משתמשים ב- AdBlue – אוריאה למשאית. חוק ה SCR חל על מרבית המשאיות החל מסוף שנת 2005.

    כמובן שיש גם רכבים ממונעי סולר בעלי התאמה לתקן יורו 6 שמצויידים עם SCR, מכוניות הנוסעים הראשונות עם מנועי דיזל ו- SCR הוצגו בשנת 2014.

    קצת מידע טכני על אוריאה למשאית….

    מערכת ה SCR ממוקמת מאחורי פילטר החלקיקים בפליטה. כאשר כמות מסוימת של תחמוצות חנקן – NOx רוצה להיכנס אל מערכת ה SCR מתבצע זיהוי שנותן פקודה להזרקת אוריאה.

    אוריאה למשאית נמצאים במיכל ייעודי ונפרד ממיכל הדלק. האוריאה מומרת על ידי הSCR לאמוניה וכמות קטנה של פחמן דו חמצני. האמוניה הנוצרת יוצרת ריאקציה עם תחמוצת החנקן – NOx ויוצרת שינוי כימי שהופך את הגזים לחומרים לא מסוכנים חנקן ומים. זרז SCR מבטיח שתגובה זו מתרחשת במהירות גבוהה ובאופן מיידי לפני שנפלטים הגזים החוצה לאוויר. 

    כיצד מתבצעת הוספת אוריאה למשאית

    כשאתם נוהגים ברכב המשתמש ב- AdBlue – אוריאה למשאית תקבלו הודעה בלוח המחוונים אם יש למלא את מיכל האוריאה. לרוב ניתן לעשות זאת לבד על ידי מילוי בתחנת דלק שיש לה משאבת אוריאה למשאיות או על ידי מילוי עצמי ממיכל.

    בכל מקרה נסיעה עם מחסור באוריאה תפחית את ביצועי הרכב באופן אוטומטי על מנת להפחית את זיהום האוויר ולחילופין אתם עלולים לגלות קושי בהתנעת הרכב כאשר יש מחסור באוריאה.

     

    unnamed (12)

    ממי רוכשים אוריאה למשאית?

    adblue

    אין זה משנה אם אתם בעלי רכב בודד או בעלי צי משאיות, אם אתם רוצים לעמוד בתקן הזיהום ובו בעת למנוע בלאי מוגבר מפעילות הרכב (זכרו שאם יש חוסר באוריאה הביצועים של הרכב יורדים, כלומר המשאית תתאמץ יותר) אתם חייבים לוודא כי ספק האוריאה שלכם הינו בעל תקנים, שיש לו ניסיון וותק והחשוב מכל אל תתפשרו על האיכות, אוריאה איכותית מבטיחה ביצועים ועמידה בתקנים.

    אוריאה לא איכותית עלולה לגרום לנזק לעיתים בלתי הפיך למשאית שלכם לכן על מנת שמערכת ה- SCR שלך תפעל כראוי, חשוב להשתמש ב- AdBlue – אוריאה למשאית באיכות גבוהה.

    אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם איכות ללא פשרות, זמינות סביב השעון באספקת אוריאה למשאית אנחנו כאן חברת י.מ. אנרגיה בתנועה זמינים לשירותכם במרחק שיחת טלפון אחת.