איך מתמודדים עם הפסקת חשמל בבניין עם מעלית?

החשמל הינו הכרחי לביצוע מגוון משימות ופעולות בחיי היום יום שלנו החל מהפעלת תאורה או מכשירים חשמליים ועד להפעלת ציוד חשמלי וכלי עבודה שונים ובכלל זה גם מעליות בבניינים. המעליות שינו את חיינו ואפשרו לנו לבנות בניינים גבוהים יותר עם יכולות אכלוס גדולות יותר. יש מעליות שמשמשות להסעת בני אדם, להעלאת משאות ועוד. אולם לא משנה איזו מעלית זו ללא חשמל אין אפשרות להפעיל אותה ואם יש הפסקת חשמל אנו יכולים למצא את עצמינו בבעיה דיי חמורה. על מנת להמשיך ולהשתמש במעלית גם בזמן שאין חשמל אנו משתמשים בגנרטור המופעל על ידי סולר גנרטורים. ולר גנרטורים דומה לאותו סולר שנמצא בשימוש עם כלי רכב אך לא בדיוק אותו דבר. סולר גנרטורים מאפשר הפעלת גנרטורים לאורך זמן תוך שמירה על מנוע הגנרטור לאורך זמן.

כיצד משתמשים בגנרטור לצורך גיבוי חשמלי

הדוגה שהבאנו בפסקה הקודמת לגבי מעלית ללא חשמל היא אחת מני רבות בכל הנוגע לצורך של שימוש בגנרטור בזמן חירום. עצם היכולת לאפשר המשך שימוש בחשמל שאין אספקה מהרשת מהווה יתרון עצום במיוחד אם אלו בתי חולים, חדרי ניתוח, מערכות הגנה וכדומה, כל עוs יש אספקת סולר גנרטורים תוכלו להמשיך ולהנות מחשמל ללא תלות ברשת הראשית. חשוב לציין שיש הבדל בין הפעלת גנרטור עצמאי לבין חיבורו לרשת החשמל. לא כל אחד יכול לחבר גנרטור לרשת החשמל מכיוון שיש כאן סכנת חיים ממשית, חיבור לא נכון עלול ליצור פיצוץ או אפילו לחשמל מישהו. מבלי להרחיב יותר מידי על נושא החיבור של גנרטור לרשת החשמל כדאי להבהיר כי יש גנרטורים ייעודיים בעלי מכשור מיוחד היודעים לזהות נפילת מתח וחזרת מתח הרשת וכל פעולת ההפעלה והניתוק מתבצעת בצורה אוטומטית. בנוסף נרטור הפועל על סולר גנרטורים נחשב לבטוח יותר מאשר אחר הפועל על בנזין.

היתרון של גנרטור סולר על פני בנזין

כאמור שימוש בגנרטור הפועל על סולר גנרטורים נחשב לבטוח יותר וזאת מהסיבה שסולר אינו נפיץ, רמת השמנוניות גבוהה ואינה מאפשרת התלקחות להבדיל מבנזין שמתלקח בקלות ואפילו מניצוץ. סולר גנרטורים נחשב לבטיחותי יותר ולכן כאשר בוחרים גנרטור לגיבוי רשתות חשמל ההעדפה היא סולר גנרטורים ולא  בנזין. להבדיל מבנזין לסולר יש פתרונות נוספים להוזלת עלויות ולשימוש בטוח אפילו יותר, זאת על ידי החלפת סולר גנרטורים סטנדרטי בסולר גנרטורים ירוק, חלק מכירים אותו בשם "ביו דיזל, זה סולר שמיוצר ממיחזור מוצרים שונים,  אמנם יש צורך בגנרטור מותאם לשימוש עם ביו דיזל אולם לרוב אלו יהיו גנרטורים שקטים בצורה משמעותית וירוקים יותר לסביבה, וכך הרווח הוא כפול, גם עלויות יחסית נמוכות יותר, גם שקט סביבתי וגם שמירה על כדור הארץ.