שירות לקוחות 1-700-552-900
לקוחות עסקיים - דלק לקוחות עסקיים - פז לקוחות עסקיים - טן תעודת הסמכה תעודת הסמכה משרד התחבורה תעודת הסמכה במבי לקוחות עסקיים - סונול

ביצועי מנוע אופטימליים עם שמן מנוע לרכב מתאים

שמן מנוע לרכב הוא נשמת החיים של המכונית שלך. החומר החלקלק הזה משמן רכיבים קריטיים, מפחית חיכוך ושומר על פעולת המנוע שלך בצורה חלקה. עם כל כך הרבה אפשרויות שמן בשוק, בחירת שמן המנוע הנכון עלולה להיות מבלבלת. בואו נעבור על השיקולים המרכזיים לבחירת שמן המנוע הטוב ביותר עבור הרכב שלכם.

פניה מהירה

    משקל שמן מנוע לרכב - הבנת דירוגי צמיגות

    לא כל הסוגים של שמן מנוע לרכב נוצרים שווים בכל הנוגע לצמיגות. זה מתייחס להתנגדות של שמן לזרימה. לשמנים קלים יש צמיגות נמוכה יותר וזורמים בקלות רבה יותר בטמפרטורות קרות יותר. שמנים כבדים יותר שומרים על צמיגות וחוזק סרט גבוהים יותר בטמפרטורות מנוע גבוהות. שימוש במשקל צמיגות השמן המומלץ של היצרן הוא קריטי לשימון נכון ללא דליפה.

    דירוגי הצמיגות עבור שמן מנוע לרכב מורכבים משני מספרים, כגון 5W-30. המספר הראשון מייצג את דרגת הקור או החורף המראה את התנהגות השמן בטמפרטורות נמוכות יותר. המספר השני מציין צמיגות ב-210°F. כמה דירוגים נפוצים כוללים:

    • 0W-20: שמן מנוע לרכב דק שזורם היטב במזג אוויר קר להפעלה בחורף. ה-0W אומר שהוא יזרום בקלות בטמפ' מתחת לאפס.
    • 5W-20: שמן מנוע לרכב בעל צמיגות קלה יותר המיועד ליעילות דלק ברוב המנועים החדשים יותר. זרימת מזג אוויר קר טובה.
    • 10W-30: שמן מנוע לרכב כבד יותר המתאים יותר למנועים ישנים יותר ולאקלים חם. עדיין זורם ב-10 מעלות מתחת לאפס.
    • 20W-50: שמן מנוע לרכב סמיך המשמש במנועים ישנים או בעלי ביצועים גבוהים הדורשים יותר צמיגות. סבילות גבוהה לחום.

    מומלץ לעיין במדריך למשתמש לגבי דרגת הצמיגות המומלצת של היצרן. שימוש בשמן במשקל שגוי עלול להוביל לדליפות או סיכה לא מספקת.

    הבנת דירוג איכות שמן מנוע לרכב

    מעבר לצמיגות, שמן מנוע לרכב מדורג לפי תקני איכות שנקבעו על ידי מכון הנפט האמריקאי (API). חפש את חותמת ה-API עם קטגוריית השירות של השמן על המיכל:

    • SN: תקן נוכחי למנועי בנזין מאז 2010. הגנה משופרת מפני משקעי חום גבוהים.
    • SP: דירוג ה-API האחרון מאז 2021 שמן מנוע לרכב המיועד למנועי הרכב החדשים ביותר. הגנת LSPI משופרת.
    • SN PLUS או SP PLUS: שמנים העומדים במפרט העדכני ביותר של ILSAC GF-6A לחסכון בדלק.

    השתמש תמיד עם שמן מנוע לרכב שעומד בדירוג ה-API המומלץ של יצרן הרכב ובתקן ILSAC. שמן בדרגה נמוכה יותר עלול לגרום לבעיות.

    שמן מנוע לרכב סינטטי או רגיל - מה עדיף?

    שמן מנוע לרכב סינתטיים מהונדסים כימית במעבדה לביצועים מעולים. שמנים קונבנציונליים מזוקקים מנפט גולמי. חומרים סינתטיים מצטיינים ב:

    • זרימה והגנה משופרת של מזג אוויר קר
    • יציבות משופרת בטמפרטורה גבוהה
    • מניעת שחיקה טובה יותר
    • מרווחי ניקוז ארוכים יותר

    עם זאת, שמנים סינתטיים עולים יותר מהרגיל. עבור רוב הנהגים היומיומיים, שמן קונבנציונלי מהשורה הראשונה עם שינויים קבועים מספק הגנה נאותה. חומרים סינתטיים נהדרים לרכבים ישנים יותר, בעלי קילומטראז' גבוה או לכאלה עם מגדשי טורבו לפי המלצת היצרן.

    הימנע ממותגי שמן מנוע לרכב זולים באיכות נמוכה

    שמן מנוע לרכב במחיר מציאה עשוי להיראות זול בצורה מפתה. אבל שמנים זולים לרוב חוסכים בתוספים איכותיים ועומדים רק בדירוגי API מינימליים. קמעונאים מחוץ למותג מנצלים את הסמכת ה-API מבלי להתנסח במלואו לפי הסטנדרטים העדכניים ביותר. אל תסכן את המנוע שלך עם שמן מנוע לרכב נחות – השתמש במקום זאת בשמנים של מותגים לאומיים בעלי מוניטין עבור איכות אמיתית.

    על ידי בחירה בדרגת הצמיגות המומלצת של היצרן ובדירוג ה-API, והיצמדות למותגי הנפט הלאומיים הגדולים, תוכל לשמור על המנוע שלך ביעילות שיא במשך שנים רבות. בדוק את המדריך למשתמש שלך ושקול אפשרויות סינתטיות עבור מנועים ישנים, בעלי ביצועים גבוהים או מגדשי טורבו. בחירת שמן מנוע לרכב האופטימלי לרכב שלך היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שאתה יכול לעשות!