ככה תבחרו סולר לגנרטורים שלכם

איך נוכל לדעת ולבחור את הדלק הנכון לגנרטור שלנו? יש כל כך הרבה אפשרויות לתדלוק הגנרטור, בנזין, פרופאן, גז טבעי והנפוץ מכולם הוא סולר לגנרטורים. אם אתם רוצים לבחור את הדלק שבאמת מתאים לנו כדאי שתמשיכו לקרוא.

בחירת גנרטור חדש כוללת אפשרויות רבות וחשובות. סוג הדלק מהווה גורם חשוב בבחירת הגנרטור שלנו. גם גישה וזמינות אל הגנרטור מבחינת התדלוק מהווה גורם חשוב מכיוון שלדוגמא, אם העסק שלכם משתמש בכוחו של גנרטור הפועל על סולר לגנרטורים אך מיקומו הופך את תדלוק במשאית לקשה ויקרה, זאת בעיה שתבוא לידי ביטוי בזמני אספקה ארוכים אם בכלל במקרים של חשמל ממושכת או לאחר אסון טבע.

גנרטורים פועלים לא רק סולר לגנרטורים…

לסוגי הדלק השונים דרישות שונות לאחסון או אספקה ונבדלים מאוד בעלויות ובזמינות. בנזין, סולר לגנרטורים, גז טבעי ופרופן מהווים את ארבעת הדלקים הנפוצים יותר בגנרטורים חשמליים מודרניים. ידע על סוגי הדלקים השונים יקל עליכם בבחירת הגנרטור הנכון עבורכם, לפניכם מידע על סוגי הדלקים השונים:

סולר לגנרטורים

להבדיל מבנזין סולר נחשב לנוזל יציב והרבה פחות תנודתי. הוא נושא יותר אנרגיה מכל אחד מארבעת הדלקים הפופולריים. במנועי דיזל אין מצתים (פלגים) מה שמקל על התחזוקה שלהם. גנרטורים פועלים על סולר לגנרטורים בעלי מוניטין של אמינות ואריכות ימים.

תדלוק גנרטורים מבוססי סולר פשוטים וקלים בהשוואה לדלקים אחרים, השיטה היעילה והחסכונית ביותר לתדלוק גנרטור במבני מגורים או גנרטור מסחרי המותקן במבנים חיוניים לשעת חירום היא על ידי הזמנת חברת הנפט מקומית. הם מגיעים במשאית ומתדלקים ישירות למיכל הדלק החיצוני או הפנימי של הגנרטור. הסולר הוא החלופה הטובה ביותר מסיבות רבות החל ממיקום המתקן ועד למצב בו יש מחסור בדלקים אחרים.

נוכל למצא גנרטורים הפועלים על סולר לגנרטורים מסוגים שונים: גנרטורים ניידים, גנרטורים לגיבוי ביתי למגורים, גנרטורים לגיבוי מסחרי, מגדלי תאורה, וגנרטורים ניידים נגררים.

מיכלים פנימיים בגנרטורי דיזל מחזיקים מספיק דלק למשך יום פעולה אחד בעומס מלא. יחידות שחייבות לפעול זמן רב יותר יצטרכו תדלוק יומי או מיכל חיצוני המכיל מספיק סולר לזמני ריצה ממושכים המתוכננים בהתאם.

גנרטור הפועל על בנזין לגנרטור

סוג גנרטור זה הפועל על בנזין זמין באופן נרחב הוא לעתים קרובות הבחירה הראשונה שנחשבת לכדאית על ידי רוכשי הגנרטורים. העלות סבירה בכמויות קטנות. הצטיידות דורשת מעט יותר מנסיעה לתחנת הדלק המקומית עם כמה מיכלי דלק מפלסטיק. למרבה הצער לדלק יש חיי מדף קצרים יחסית של שנה או פחות ורוב הרשויות המקומיות מגבילות את האחסון ל -25 ליטרים או פחות בגלל התנודתיות שלו. אספקת הדלק ​​לרוב נגמרת בזמן חירום,  בממוצע 25 ליטר לא יחזיק מעמד יותר מיומיים או שלושה. קחו בחשבון כי במצבי חירום גם אם יש לכם תחנת דלק בקרבת מקום עדיים אם אין להם בעצמם גנרטור חירום לא תוכלו לתדלק אצלם. גנרטורים המופעלים על ידי בנזין לגנרטורים נמצאים כמעט אך ורק בשוק הניידים ובקרוואנים. בסולם האנרגיה, לבנזין יש פחות אנרגיה מאשר סולר ויותר מאשר פרופאן או גז טבעי.

גנרטור הפועל על גז טבעי 

ללא ספק גז טבעי הוא אחד הדלקים החסכוניים והזמינים ביותר עבור גנרטורים המיועדים למצבי חירום. הגז הטבעי נושא פחות אנרגיה מארבעת הדלקים הנפוצים ביותר הזמינים, אך הוא הדלק הפופולרי ביותר עבור גנרטורים לגיבוי ביתי מקורר אוויר, מכיוון שאספקת הדלק כמעט בלתי מוגבלת. שירותים מקומיים מספקים גז טבעי באמצעות צינורות לרוב הערים והעיירות. רק בערים קטנות ובאזורים כפריים אין גז טבעי.

מכיוון שהוא נושא פחות אנרגיה מאשר פרופאן, גנרטורים על גז טבעי הם בעלי דירוג קיבולת נמוך יותר מאשר בזמן שהם פועלים על פרופאן. לפיכך, גנרטור של 20 קילוואט עשוי להגיע ל 18 קילוואט בזמן שהוא פועל על גז טבעי, אך יספק 20 קילוואט באמצעות פרופאן.

מכיוון שאין דרישות אחסון למשתמש הקצה, גז טבעי הוא לעיתים קרובות בחירת הדלק הטובה ביותר, כיום לאט לאט הופך להיות זמין בבתי ספר, פעילות תעשייתית ומסחרית ובתי מגורים בנוסף משתמשים בגז טבעי להפעלת גנרטורים לגיבוי יחד עם חימום ובישול.

אז ככה תבחרו את הדלק לגנרטור שלכם

כפי שהבנו יש חשיבות רבה לבחירת הדלק המתאים עבור הגנרטור שלנו בד בבד עם בחירת גנרטור שמתאים לצרכים שלנו. לכן אם וכאשר עיקר השימושים שלנו הוא ביתי, גנרטור הפועל על בנזין יתן לנו מענה מושלם יחד עם זאת כאשר השימושים הינם יותר תעשייתיים, מוסדיים ומסחריים כדאי שנשקול בחירה בגנרטור הפועל על סולר לגנרטורים וזאת מסיבות רבות שחלקן מנינו לעי"ל. הן מבחינת הבטיחות ( סולר אינו נפיץ) והן מבחינת העלות מול תועלת (אמרנו שסולר מפיק יותר אנרגיה לליטר מאשר דלקים אחרים). פרט חשוב נוסף שהזכרנו הוא נושא מיקום הגנרטור והדרכים לאספקת סולר, ככל שיש יותר נגישות כך העלויות והזמינות יהיו נמוכות יותר.