גם בבניין משותף נהנים עם נפט לחימום ביתי

כולנו מכירים את שיטת החימום הנפוצה על ידי סולר לחימום אך ההקשר שרבים עושים הוא שהשימוש עם סולר לחימום נעשה רק בקמין, וקמין בדרך כלל מותקן בבית פרטי אך למעשה גם בנייני מגורים משתמשים בסולר לחימום הבניין כולו או דירות מגורים שנמצאות בו. אם וכאשר יש בניין מגורים רב קומות שבו מתגוררים הרבה דיירים לא רק שחימום על ידי סולר נעים יותר אלא גם משתלם הרבה יותר מבחינת העלויות בהשוואה לשיטות חימום אחרות לדוגמה מזגן חשמלי. לסולר יתרונות רבים על פני כל שיטות החימום האחרות והיתרונות האלו מובאים כאן לפניכם.

למה דווקא סולר לחימום?

רבים שואלים למה צריך סולר לחימום אם יש פתרונות מהירים ומיידיים יותר כגון חימום על ידי מזגן, רדיאטור או כל סוג של תנור חימום. על מנת לענות על כך נבין איך פועלות שיטות חימום נפוצות אלו ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן:

מזגן

כיום חימום על ידי מזגן היא השיטה הנפוצה והזמינה ביותר אולם למזגן יש יתרונות וחסרונות, היתרון הוא זמינות ומיידיות שבחימום, לוחצים על כפתור והמזגן מתחיל לחמם, החיסרון הבולט הוא היובש שנוצר באוויר ואיתו גם תלונות של רבים על כאבי ראש.

רדיאטור

שיטת חימום נהדרת המתאימה לחללים ממוצעים כגון חדר שינה או חדר ילדים, היתרון הוא שהאוויר אינו מתייבש אבל לוקח המון זמן עד שהשמן הנמצא בצעות הרדיאטור מתחממות ולכן צריכת החשמל גבוהה יותר מאשר מזגן.

מפזר חום

פתרון זה נחשב אצל רבים כלא יעיל ואף מסוכן. מפזר החום פועל על עיקרון של סליל להט שמאחוריו מאוורר, האוויר נדחף דרך הסליל וכך מופק החום, אולם החום הוא מאוד ממוקד ומיועד לסביבה הקרובה מאוד, מפזר חום אינו מיועד לחימום חדרים בכלל.

תנור ספירלות

תנור זה פועל על עיקרון של חימום ספירלות העוטפות גלילי קרמיקה, החום מוקרן מהתנור ומאפשר חימום של חללים קטנים עד בינוניים. כמות החשמל הנצרכת גבוהה מאוד.

חימום תת רצפתי חשמלי

הטרנד החם ביותר שקיים היום בבתים פרטיים ובבנייני מגורים, תחת הריצוף סוללים צינורות שדרכם עוברים מים, את המים מחוממים על ידי חשמל או סולר לחימום, היתרון הוא שהבית כולו מתחמם בצורה שווה וצריכת החשמל נמוכה יחסית

קמין

פתרון אסתטי ויעיל ביותר של חימום בתים, הקמין מופעל על ידי סולר לחימום או נפט לחימום. היתרון הבולט הוא עלות נמוכה ביותר ביחס לחימום על ידי חשמל והיכולת לחמם חללים גדולים בזמן קצר יחסית.

תנור חימום 

תנורים אלו הפועלים על סולר לחימום מאפשרים חימום של חללים גדולים כגון בנייני מגורים, יחידות דיור ובתים. עלות ההפעלה נמוכה מאוד ביחס לחימום על ידי חשמל.

מבין כל מה שציינו למעלה היתרון הבולט באמת הוא עניין הזמינות, הכוונה לזמינות החימום בכל רגע נתון, מזגן, רדיאטור, מפזר חום וכדומה כולם פועלים על חשמל, בין אם הצריכה גבוהה או נמוכה עדיין צריך חשמל והמאפיין של החורף הוא הריבוי בהפסקות חשמל ולכן חימום על ידי סולר לחימום הוא עדיף וזמין גם כאשר אין חשמל.

איך לבחור חברה לאספקת סולר לחימום?

מקצועיות, איכות ואמינות הם שם המשחק במיוחד אם מדובר על חימום של בניינים. חשוב לבחור חברה שיש לה ידע בהסקה מרכזית כולל מתן שירות וטיפול בתקלות במידה ויהיו כאלו, איכות הסולר חשובה לא פחות על מנת שמערכות החימום ישמרו לאורך זמן ללא תקלות. אל תתפתו לבחור בחברה הכי זולה בעת הזמנת סולר לחימום ובקשו לקבל המלצות מלקוחות אחרים על מנת שלא תמצאו את עצמכם עם מערכת הסקה מרכזית לבניין תקולה או סתומה.