דרכים לחימום ביתי

ישנם כמה שיטות לחימום ביתי המשרתות אותנו בחורף ובסתיו, בימים הקרים. שבעזרתן ניתן לחמם את הבית כרצוננו לפי רמת החום הנוחה לנו. הן יצילו אותנו מהקור הבלתי פוסק. כל שיטה שונה מהאחרת, עובדת לפי שיטת הדלקה שונה, משך זמן שונה, חימום במרחב שונה ועוד. כל אחד ישתמש באמצעי הטוב לו אך יש לציין שקמין ביתי עובד גם ללא חשמל אלא על נפט לקמין ביתי, שידוע שבחורף ישנן הרבה הפסקות חשמל אין להסתמך על אמצעים שעובדים על חשמל כמו מזגן רדיאטור ומפזר חום, ולכן בחורפים יש לסמוך רק על הקמין. להלן דרכים לשימוש ביתי:

1 – מזגן – השימוש הנפוץ ביותר לחימום הבית הינו המזגן. הוא נפוץ בקרב רוב האנשים, ויש לו כמה סוגים: מזגן עילי, מזגן רצפתי, מזגן מפוצל, ומזגן מיני מרכזי. שהמזגן מחמם, הוא מייבש את האוויר, וחלק מהאנשים חושבים שזה מה שמוביל לכאב ראש. המזגן מאוד נוח להדלקה. 

2 – מפזר חום – זהו מוצר המחמם באופן נקודתי, אינו מתאים לחללים גדולים ודומה לפן לייבוש שיער בעבודתו.

3 – רדיאטור – מפיץ חום, בנוי מצלעות חלולות שדרכו עובר שמן. אינו יכול ללא חשמל.  

4 – קמין – מכיוון שהקמין פועל על נפט לקמין ביתי הוא עובד בזמן הפסקת חשמל, עובד למשך כמה שעות ברצף והחום מפוזר בחלל גדול. 

דרכים אלו גם מפיצות חום אך לא באותה צורה ולא באותה איכות שהקמין מפיץ חום. 

יתרונות לשימוש נפט לחימום ביתי

ישנם כמה יתרונות לחימום בקמין שהן אלו שהופכות את הקמין לאיכותי יותר, נעים יותר וחם יותר. כמובן שלפני שימוש ראשוני לאחר זמן שהוא לא עבר מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, יש לציין כי אין להדליק את הקמין לבד ללא עזרה מקצועית או ידע מקדים בנושא במידה ואתם מזהים בעיה כל שהיא, זהו מצב שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך. להלן יתרונות לשימוש נפט לחימום:       

1 – רצף עבודה – קמין העובד על נפט לקמין ביתי הינו עובד גם בהפסקת חשמל עצם היותו עובד על נפט. עובד עבודה רציפה מבלי הפסקות.

2 – איכות החימום – החום בקמין העובד על נט הינו בריא יותר לנשימה ונעים יותר, אין חיידקים באוויר כמו שיש במזגן. במזגן חיידקים מתפזרים לחלל החדר האוויר הופך לאינו בריא לנשימה. 

3 – כושר פיזור – הקמין מפזר את החום לחלל גדול, אינו נקודתי ומרוכז כמו המזגן, 

4 – עלות מול תועלת – הקמין הינו משתלם מבחינת המחיר ומבחינת האיכות. 

כחלק מהיתרונות של הקמין ביתי שעובד על נפט, אין לו צורך בחשמל וזה היתרון העיקרי בו. במוצרים האחרים שמפיצים חום, יש צורך בחשמל היות כעובדים רק על חשמל.

 

מסקנה

נפט לחימום ביתי הינה הדרך העיקרית והנפוצה ביותר לחימום בארצות הקרות וגם בארצנו מתחילים יותר ויותר להשתמש בו. בהשוואה לכלי חימום אחרים כמו מזגן תנור מפזר חום ועוד, נבין שהדרך הטובה ביותר לחימום בחורף הינה קמין ביתי הפועל על נפט לקמין ביתי מכיוון שלעיתים קרובות בחורף יש הפסקות חשמל, וקמין ביתי הינו המחמם היחיד שלא עובד על חשמל. הקמין מאפשר לחום להתפזר בחלל גדול ולא בחלל נקודתי, בניגוד למזגן שעובד רק בנקודתיות במחיר האיכותי והמתאים למוצר ושווה את הכסף.  יש לוודא כי כמות הנפט מספיקה לאורך כל החימום. הוא אינו תלוי בחשמל ויכול לעבוד בלעדיו.