הכל על אספקת נפט לחימום ביתי וקצת יותר

בימים עברו חימום הבית בחורף היה משימה לא קלה בכלל, לרוב החימום התבצע על ידי קמין עצים או "אח" כפי שקוראים לו. המשימה הייתה כרוכה בחטיבת עצים, חיתוך למידה ואחסון תוך הקפדה ושמירה על הישארותם יבשים. אולם כיום יש דרכים רבות ופשוטות יותר החל מהדלקת מזגן אם שימוש בקמין המופעל על נפט או סולר. למעשה השיטות הנפוצות ביותר לחימום הבית בימי החורף הם על ידי מזגן או קמין. יש לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות החל מזמינות החשמל עבור המזגן ועד אספקת נפט לחימום ביתי שמחייב אותנו היערכות מראש.

אספקת נפט לחימום ביתי לא מזמינים מכל אחד

ציינו את שתי הדרכים הנפוצות לחימום הבית, הראשונה היא על ידי המזגן הפועל על חשמל, אולם בחורף לא אחת יש הפסקות חשמל ואז החימום על ידי מזגן הוא בעייתי, והפסקות חשמל יכולות לארוך שעות רבות לכן למי שמתאפשר הפתרון של קמין נפט או סולר זהו הפתרון האידיאלי, החל מהעובדה שתמיד אספקת נפט לחימום ביתי והחימום עצמו מתאפשרים ללא תלות בזמינות החשמל. יחד עם זאת להבדיל מהחשמל אותו מספקת חברת החשמל, החשמל הוא אחד ואין סוגי חשמל שונים (ההבדלים באים לידי ביטוי בזרם או במתח אך החשמל הוא אחד), באספקת נפט או סולר לחימום יש הבדלים ולעיתים הבדלים אלו משמעותיים ביותר. ההבדלים באים לידי ביטוי באיכות ובזמינות האספקה, הזמינות ניתנת לטיפול על ידי הזמנה של אספקת נפט לחימום ביתי לפני התקופה הקרה / לחוצה אולם לגבי האיכות יש בעיה לדעת עד כמה הנפט שתקבלו הוא איכותי. ראשית חשוב לציין את השלכות של נפט או סולר לא איכותיים, תופעת הלוואי היא גרימת נזק לקמין, סתימות, עשן יתר, ריחות לא נעימים או מוגזמים ועוד. על מנת למנוע מצב של אספקת נפט לחימום ביתי באיכות ירודה חשוב להתקשר עם חברה לאספקת דלקים ונפט איכותית, מקצועית שיש לה המלצות. היתרון בבחירת חברה מומלצת עצום, החל מזמינות באספקה והבטחת איכות הנפט, אולם היתרון הבולט ביותר שהקמין שלכם ישמר לאורך זמן ולא יהיו לכם סתימות או תקלות איתו. 

מה כדאי לבדוק לפני הזמנת נפט לחימום?

בפועל הזמנת נפט לחימום ביתי מתבצעת באופן פשוט למדי, מאתרים חברה, משווים מחירים ומזמינים אולם לא תמיד המחיר צריך לקבוע, מחיר נמוך מדי צריך להדליק לכם נורה אדומה ומחיר יקר לא בהכרח מעיד על איכות. יש מחיר שוק שממנו יש סטיה קטנה מעלה או מטה וזה המחיר הראוי. טרם הזמנת הנפט או הסולר עליכם לבצע מספר פעולות על מנת להבטיח לעצמכם חורף חם ונעים ללא תקלות:

צובר – הצובר הוא המיכל בו נמצא הנפט או הסולר, מיכל זה עשוי מפח. כאשר לא משתמשים בקמין בימי הקיץ נוצרת לחות ועיבוי במיכל, הנוזלים הללו מתערבבים עם הנפט. טרם המילוי ובמידה ונשאר נפט במיכל שלכם יש לרוקן אותו ולנקות אותו.

צנרת – בין הצובר אל הקמין שלכם יש צנרת שמעבירה את הדלת, חשוב לבדוק ולוודא שהצנרת שלמה ותקינה טרם הפעלת הקמין.

קמין – הקמין מוצב לרוב במקום מרכזי בבית ומהווה מצד אחד אלמנט עיצובי אסתטי ומצד שני הוא זה שבעזרתו מחממים את הבית. חשוב לשמור על קמין תקין לבדוק שאין סתימות בדיזה שמזרימה את הנפט, שהדלת נסגרת כראות, במידה ויש זכוכיות שהן תקינות מומלץ להזמין בעל מקצוע שיבצע את הבדיקות האלו לפני ההפעלה.