ככה חוסכים בהוצאות התדלוק לגנרטורים

גנרטורים הפכו להיות מרכיב עיקרי במגוון תחומים, היכולת להמשיך ולספק חשמל במקומות שאין אפשרות להגיע עם כבלי חשמל היא פתרון מצויין במגוון תחומים ובאין ספור מצבים בהם נדרשת אספקת החשמל בצורה רציפה לדוגמה מצב שיש הפסקת חשמל או מקום שאינו נגיש. יש סוגים של גנרטורים, אחדים פועלים על סולר, אחרים על תחליף סולר וחלקם על בנזין, עיקרון הפעולה של כולם דומה והמטרה העיקרית לספק חשמל. גנרטורים השונים מאפשרים מיידי למקרים של בעיות של אספקת חשמל, ישנם מקומות בעלי חשיבות נמוכה בהם יהיו גנרטורים ומקומות בעלי חשיבות גבוהה כגן מתקנים ומקומות המשמשים לחירום וביטחון. מקומות לדוגמה בהם יש חשיבות עליונה להתקנת גנרטור הוא במקומות המספקים שירותי חירום כגון בתי חולים, חדרי ניתוח, מערכות צבאיות וכדומה. עלויות תחזוקת הגנרטורים יחסית גבוה וכרוכה בטיפולים רבים על מנת להבטיח כי אכן הגנרטור יעבוד בעת הצורך. בנוסף על עלויות התחזוקה יש גם את ההוצאה השוטפת של נוזל גנרטורים כגון סולר לגנרטורים או תחליף סולר שהפך להיות יותר ויותר נפוץ. למעשה רבים מבעלי הגנרטורים מעדיפים כיום לתדלק תחליף סולר על מנת להוזיל את העלויות.

מהו בעצם תחליף סולר והאם כדאי להשתמש בו?

ההתחממות הגלובלית והמירוץ אחר הפיכת כדור הארץ לירוק יותר הביא רבים לחפש פתרונות ירוקים שישמשו להפעלת גנרטורים ושאר מכונות מבוססות סולר. תחליף סולר נוצר לפני כ 10 שנים  לאחר חיפוש ומחקרים רבים אחר תחליף סולר שיענה על צרכי השוק מצד אחד, יפתור את בעיית הזיהום הסביבתי מצד שני ומן הסתם גם יוזיל את העלויות הגבוהות הנדרשות להפעלת גנרטורים, אמצעי הסקה ועוד. לאחר מחקרים רבים וחיפושים אחר תחליף סולר איכותי דיו שיתן מענה על צרכי השוק מצד אחד ויוזיל עלויות מצד שני. הפתרון אליו הגיעו הוא ייצור תחליף סולר מתערובת של שמנים ממוחזרים שאליהם מוסיפים נפט נקי או סולר תחבורה, השילוב המנצח בין כל המרכיבים הביו ליצירת תחליף זול, איכותי ויעיל פי כמה מסולר רגיל. זמן הבעירה התארך ובכך צריכת התחליף נמוכה יותר. בחשבון פשוט תחליף סולר הינו חיסכון של עשרות אלפי שקלים לצרכנים.

זהירות, גם תחליף סולר מזייפים

השוק מוצף בפתרונות חלופיים לסולר, חלקם חומרים איכותיים וחלקם תחליפים שעלולים לגרום לכם לנזק. אך לא כל הנוצץ זהב הוא. הרעיון המרכזי הוא להוזיל את הוצאות התדלוק גנרטורים ומכונות שצורכות סולר, הפתרון כפי שציינו הוא שימוש בתחליף סולר אולם יש לא מעט תחליפי דלק שאינם בעלי תקן ואיכותם ירוןדה עד כדי כך שהם יכולים ליצור לכם נזק במערכות. השאלה הנשאלת היא איך תזהו אם תחליף סולר הוא איכותי או לא? יש כמה דרכים כאשר הראשונה שבהן היא להתמיד ולעבוד עם סק קבוע, איכותי שאתם סומכים ומאמינים בו, אל תתפתו למחירים מוזלים או הנחות לא הגיוניות. הרך השניה היא לבדוק בעיניים את צבע הנוזל, שפכו מעט אל כוס פלסטיק ובדקו אם הצבע בהיר צהבהב שקוף וצלול הרי שלפניכם חומר איכותי ובעל תקן אולם אם הצבע עכור, כהה עד שחור מומלץ שתתרחקו מתחליף הסולר הזה כי הוא יכול לגרום לכם נזק.