ככה תשמרו על צובר הנפט שלכם בשרב

רבים מאיתנו כבר הבינו שחימום הבית האידיאלי הוא על ידי התקנת קמין נפט, מעבר לעובדה ששיטת חימום זו היא חסכונית יותר ובריאה יותר הרי שהיא גם אסתטית ומוסיפה ערך עיצובי לבית שלנו. לרוב קצת לפני בו החורף ממש אחרי סיום ימי הקיץ החמים אנו מבצעים הזמנת נפט לחימום ביתי, ספק הנפט ממלא את הצובר שלנו והתכולה משמשת אותנו לחימום והסקת הבית בחורף. אולם יחד עם זאת השימוש בקמין הוא בעיקר או רק בימי החורף. בימי הקיץ אין כלל שימוש בקמין ואנחנו משאירים אותו במקומו לצורכי נוי בלבד, ויחד איתו נשאר ללא שימוש צובר הנפט שלרוב מותקן מחוץ לבית, בחצר או בגינה כאשר לא אחת נשאר נפט בצובר.כאשר יש בחוץ שרב וחם מאוד קיימות סכנות רבות העלולות להיגרם בעקבות החום הכבד, אחת מהן היא התלקחות מספיק חוסר שימת לב לרגע על מנת שתפרוץ שריפה שתתפשט למימדי ענק. (לצעריינו כבר ראינו זאת בעבר והשריפה אף גבתה קורבנות רבים). השאלה המתבקשת היא מה עושים בימי החום הקיצוניים וכיצד נימנע ממצב בו נשקפת סכנה לצובר הנפט שלנו, על אלו ועוד בהמשך.

הכנה לימי החום בקיץ

כאשר אנחנו מבצעים הזמנת נפט לחימום ביתי הנפט נשמר בתוך הצובר. וגם בנוסף אנו מבינים כי לא תמיד אנו מסיימים את כמות הנפט שנמצאת בצובר והצובר נשאר מלא או מלא בחלקו בימי הקיץ בהם אין בו שימוש ונשקפת סכנת התלקחות בימים שרביים. הסיבה היא שלא תמיד הזמנת נפט לחימום ביתי נעשית בהתאם לשימוש שלנו, לעיתים ישאר לנו נפט בצובר ולעיתים נצטרך להזמין עוד. ראשית דבר נבין כיצד הצובר בנוי ולאחר מכן נלמד מה עלינו לעשות על מנת למנוע מבעוד מועד סכנת התלקחות:

מבנה הצובר

הצובר עשוי ממתכת, לרוב צובר ביתי יהיה בעל קיבול של 500 ליטר ויעמוד בגובה מהרצפה על מעמד מתכת בעל 4 רגלים. לצובר יש 5 פתחים שהם פתח עליון למילוי, פתח עליון המשמש כנשם פתח עליון ותחתון צידי המוחברים ביניהם בצינור המשמש כמד גובה הנפט במיכל ופתח נוסף אליו מחובר ברז וממנו צינור המוביל אל הקמין שלכם.

תחזוקת צובר נפט

חשוב ומומלץ לפני התדלוק מחדש של הצובר לבצע פעולת תחזוקה הכוללת ריקון שאריות נפט, בדיקת הפתחים והצינור – מד גובה, בדיקה לאיתור נזילות. חשוב לבדוק שאין חלודה על המעמד והרגלים תקינות ויציבות.

סביבת הצובר

הקדימו תרופה למכה, רגע לפני הזמנת נפט לחימום ביתי הסתכלו על סביבת הצובר, בדקו אם יש צמחיה יבשה או בכלל, לכלוכים ושאר דברים העלולים להתלקח, באופן כללי עליכם לנקות את סביבת הצובר מכל דבר דליק.

בקרה יזומה

מעת לעת מבלי להמתין לחורף או לקיץ מומלץ שתבדקו את הצובר ואת תקינות הצנרות והברזים, ודאו שאין נזילות או כל בעיה אחרת.

מה עושים בימי שרב עם נפט לחימום ביתי?

אם אתם יודעים ששרב עתיד להגיע או שיש יום חם במיוחד ולכם נשאר מביצוע הזמנת נפט לחימום ביתי שאריות בצובר כדאי שתצאו החוצה אל הצובר, בידקו שוב שאין נזילות, לכלוכים מסביב. מומלץ להרטיב עם מים את סביבת הצובר על מנת שהאדמה / רצפה יהיו רטובים וקרירים, כמו כך הרטיבו את הצובר עצמו במים על מנת לקררו.