כל מה שרציתם לדעת על בטיחות והפעלה של קמין נפט וקצת יותר

אולי החורף שלנו אינו קר כל כך אבל אנחנו ללא ספק משקיעים זמן, אנרגיה וכסף בחימום הבית שלנו. שיטות החימום הנפוצות כוללות את החימום על ידי מזגן, תנורי חימום מסוגים שונים וקמין. לכל אחת משיטות החימום השונות יש יתרונות וחסרונות אולם רק חימום על ידי קמין ולא משנה אם הוא מופעל על ידי עצים או נפט לקמין הוא הפתרון שהופך אט אט להיות נפוץ  יותר וזאת מהסיבה הפשוטה שהחימום צורך רק נפט לקמין או עצים לעומת כל התקן חשמלי אחר שללא חשמל לא ניתן להפעיל אותו. השימוש עם נפט לקמין הפך להיות נפוץ יותר ויותר במיוחד בקרב משתתמשים בעלי בתים פרטיים. הקמין מהווה אלמנט מעוצב שלרוב גם מתקינים אותו במרכז הבית. חשוב לדעת כיצד לטפל בקמין נפט על מנת שתוכלו להנות ממנו לאורך זמן.

כללי הפעלה ובטיחות לקמין נפט

כפי שציינו חימום הבית האידיאלי הוא על ידי קמין ואתם צריכים לוודא כי שי לכם נפט לקמין על מנת שתוכלו לחמם את הבית איתו. רגע לפני הפעלת הקמים בין אם זה לראשונה או לאחר תקופת הקיץ עליכם לבצע מספר פעולות ובדיקות טרם ההפעלה. ריכזנו לפניכם את הכללים העיקריים לבטיחות והפעלה תקינה של הקמין:

בדיקה חיצונית ופנימית לקמין – חשוב לוודא כי הקמין תקין, התקינות באה לידי ביטוי גם בקמין עצמו (שנמצא בתוך הבית) וגם בצובר הנפט שנמצא בחוץ. חשוב לבדוק ולוודא כי אין זכוכית שבורה בחלון או סדקים בגוף הקמין. אלו עלולים לגרום לנזק בעת ההפעלה.

ניקיון – החלל הפנימי של הקמין צריך להיות נקי מאפר, אבק וחפצים על מנת לאפשר פעולה תקינה של הקמין. מומלץ לאחר אספקת נפט לקמין לוודא כי יש זרימה תקינה אל תוך החלל הפנימי ואין סתימות.

בדיקת הצובר והצנרת – הצובר הוא המיכל שמכיל נפט לקמין, נפט ישן מהעונה הקודמת אינו איכותי ואף מקולקל, שימוש בו יגרום נזק לקמין שלכם וסתימות ברגולטור ( ווסת הנפט)

הדלקה – יש לבצע הדלקה ראשונית מבוקרת על מנת לוודא את תקינות הקמין. ההדלקה מתבצעת על ידי לחיצת מתג הרגולטור כלפי מטה, העברת הווסת לדרגה 1 , מאפשרים לנפט לזרום לחלל הקמין ואז מחזירים את הווסת למצב 0, כלומר סגור. לאחר ההדלקה ממתינים לראות שכל החלל הפנימי התלקח ואז מחזירים למצב 1.

  • חשוב לזכור כי האש במצב בעירה תקין צריכה להיות בצבע כחול ולא צהוב, במצב בעירה מקסימלי האש יכולה להבהב קצת בצהוב אך צריך לזכור כי הצהוב מסמל נפט לקמין שנשרף מהר יותר.

שמירה על תקינות הקמין לאורך זמן

אם אתם בעלי קמין נפט אתם צריכים לדעת שיש יותר מאשר הזמנת נפט לקמין. יש צורך בטיפול ותחזוקה לקמין על מנת שהוא ישרת אתכם ללא בעיות וללא תקלות.  אמנם את בדיקות הצובר והצנרת צריך לעשות בתחילת עונת החימום אולם בדיקה של החלל הפנימי של הקמין, סדקים ותקינות הזכוכית בחלון הינה דבר שיש לבצע באופן שוטף. במידה ואיתרתם תקלה יש לטפל בה באופן מיידי ולא לדחות כי היא עלולה להוות סכנה של ממש.