לעבור את החורף עם מינימום הוצאות ומקסימום חימום

כמו שכולנו יודעים כבר החורף בישראל לא ממש מרתיע כמו במדינות שכנות הנמצאות במרחק שעת טיסה מאיתנו, אבל עדיין ולמרות זאת הקור מפריע ואף מסוכן לנו ובמיוחד לאוכלוסיה מהגיל השלישי. הבעיה היא שפתרונות החימום מתחלקים באופן כללי ל 2 קבוצות עיקריות, חימום מבוסס חשמל וחימום שאינו מבוסס חשמל כלומר שימוש עם נפט לחימום או סולר לחימום ביתי. ההבדל המשמעותי בין 2 פתרונות אלו הוא עניין הזמינות ולא כמו שרבים חושבים על עלויות, מה גם שעלות נפט לחימום נמוכה מעלות חימום על ידי חשמל. לכל אחת מאפשרויות החימום יש יתרונות וחסרונות רבים מתבלבלים ומתלבטים בבחירת שיטת החימום הטובה עבורה שתענה על 2דרישות הסף: חימום טוב ועלויות נמוכות. מי מהשיטות טובה יותר? מי יעילה יותר? על כך ועוד בהמשך…

ראשית דבר הכירו את אופציות החימום לחורף

על מנת שתוכלו לבחור נכון את הפתרון הטוב ביותר עבורכם לחימום אתם צריכים להכיר את השיטות השונות הקיימות לחימום אלו שפועלות על נפט לחימום ואלו החשמליות.

חימום מבוסס חשמל:

רדיאטור – פתרון החימום מהוותיקים שיש בדומה לתנורים מבוססי נפט לחימום, המכשיר בנוי כדוגמת רדיאטור של רכב עם צלעות שדרכם עובר שמן, השמן מתחמם ומתחיל לעלות כלפי מעלה, היתרון שהחום איכותי ואינו מייבש את האוויר, ניתן לחמם עם רדיאטור חדרים ללא בעיה, החיסרון הבולט הוא הזמן שלוקח להגיע לחום נעים בחדר דבר המחייב צריכת חשמל גבוהה.

תנור ספירלות – שיטת חימום זו מבוססת על חוט להט (המותקן כסליל) המלופף על גליל קרמי. תנור זה הינו המחליף הרשמי של תנורים מבוססי נפט לחימום ( אלו מהעבר) כאשר עובר זרם בסליל הוא מתחמם, ומחמם את הגליל. החום המופק נעים אך מוגבל בהפצתו. ולכן חימום של חדרים או שטחים גדולים אינו מומלץ כלל מכיוון שהעלות תהיה גבוהה והזמן שידרן יהיה ארוך ביותר.

מזגן – שיטת החימום הנפוצה ביותר בעלת יעילות גבוהה מאוד, ניתן לחמם בזמן קצר יחסית חללים גדולים ובעלות יחסית נמוכה. אולם החיסרון הבולט הוא שהמזגן מטבעו מייבש את האוויר והתוצאה היא הרגשת יובש ואי נוחות מתמדת המלווה לעיתים בכאבי ראש.

חיסרון משותף לכל המכשירים המחממים מבוססי חשמל הוא שאם אין חשמל אז אי אפשר לחמם, הכוונה היא שבחורף יש לא מעט הפסקות חשמל ואם אין חשמל אי אפשר להפעיל מכשירי חימום.

חימום מבוסס נפט לחימום

קמין – אם אתם מחפשים פתרון איכותי, יעיל ואסתטי שיתן לכם את התוספת העיצובית לבית ללא ספק קמין הפועל על נפט לחימום הוא הפתרון האידיאלי עבורכם, היתרון הבולט שניתן לחמם שטחים וחדרים גדולים בזמן קצר יחסית ובעלויות נמוכות.

רצפה מחוממת – מבין הטרנדים החמים של החורף הוא התקנת תשתית לחימום הרצפה מתחת לריצוף, המערכת היא מערכת סגורה של צנרת נחושת שדרכה עוברים מים, המים מתחממים בדוד הפועל על נפט לחימום או סולר וכך נוצרת סירקולציה של המים, באופן זה ניתן לחמם ביעילות רבה שטחים גדולים מאוד ובעלויות נמוכות ביותר, החיסרון הוא עלות התקנה ראשונית גבוה והצורך בביצוע ההתקנה תוך כדי ריצוף רצפה.

תנור נפט – להבדיל מהתנורים המסורבלים יחסית בעבר שהדיפו ריחות עזים של נפט כיום תנורי נפט הפכו להיות תחליף יעיל לאותם רדיאטורים או תנורי ספירלות.