נפט לחימום ביתי , פתרון מושלם לחודשי החורף

להבדיל אלפי הבדלות מהחורפים האירופאים ששם בקלות הטמפרטורה צונחת לכמה עשרות מעלות תחת האפס, החורף הישראלי במקרה הטוב יוריד קצת שלג על פסגת החרמון, אך יחד עם זאת ודווקא בשל כך קר לנו בחורף, טמפרטורה של 10 – 8 מעלות מבריחה אותנו אל מתחת לשמיכות ומחייבת אותנו במציאת פתרונות חימום. מבין כלל הפתרונות הנפוצים הם חימום על ידי מזגן, חימום על ידי מפזר חום, רדיאטור חשמלי, קמין עצים או קמין המופעל על ידי נפט לחימום ביתי. לכל אחת מהשיטות האלו יש יתרונות וחסרונות כאשר לרוב נפט לחימום ביתי הוא בעל היתרונות הרבים ביותר הן מבחינת הזמינות והן מבחינת העלויות.

הפתרון האידאלי – נפט לחימום ביתי

החורף או נכון יותר לומר הקור גורם לנו לחפש פתרונות חימום שלא תמיד הם בטוחים לשימוש או לחילופין צרכנים גדולים של משאבים כמו חשמל שמתורגם לכסף. אנו ננסה להבין עד כמה פתרונות החימום הקיימים כיום טובים לנו או לא טובים לנו. ננסה להסביר זאת על ידי הצגת היתרונות והחסרונות של כל אמצעי חימום ולבסוף נבין עד כמה נפט לחימום ביתי הוא זה שבאמת נותן את התמורה המלאה להוצאה שלנו. פתרונות החימום הנפוצים הקיימים כיום מחולקים ל 2 :

פתרונות חימום ביתיים מבוססי חשמל

מזגן – מבין כל פתרונות החימום הנפוץ ביותר הוא חימום על ידי מזגן. היתרון הוא הנוחות והזמינות שקיימת בהפעלתו אולם זה היתרון היחידי מכיוון שחימום על ידי מזגן מייבש את האוויר והוא הופך להיות קשה לנשימה, בנוסף במקרים בהם יש הפסקת חשמל לא ניתן לחמם כלל וזו בעיה בפני עצמה.

מפזר חום – פתרון חימון זמין, מיידי אך אינו יכול להוות כפתרון חימום לאורך זמן מסיבות רבות, ראשית צריכת החשמל גבוהה ביותר לעומת כמות החום המופקת על ידי מפזר החום, בנוסף המכשיר מוגדר כמסוכן ביותר וכמות האסונות שנגרמו עקב שימוש במפזר חום גבוהה מאוד.

רדיאטור – פתרון אידיאלי לחימום מקומי של חדרים כאשר היתרון של הרדיאטורים שהם אינם מייבשים את האוויר אלא מחממים אותו, החיסרון שהם מתאימים לחימום של חללים קטנים בלבד.

פטריית חימום חשמלית – בדומה לתנורי החימום כך גם פטריית החימום המופעלת על בסיס של חוטי להט, היתרון הוא חימום מהיר של שטחים קטנים, החיסרון בא לידי ביטוי בצורך של אספקת חשמל.

פתרונות חימום מבוססי חומרי בעירה

פטריית חימום גז – (אין הכוונה לאחת המופעלת על ידי נפט לחימום ביתי )פיתרון אידיאלי לחימום מקומי ונקודתי, היתרון הבולט הוא שמשתמשים בגז לצורכי חימום, ניתן לנייד את פטריית החימום לכל מקום בקלות ונוחות.

קמין עצים – היתרון הבולט בחימום על ידי קמין עצים הוא גודל השטח אותו ניתן לחמנם, גם מבחינת העלויות הן נמוכות יותר בהשוואה לכל פתרון חימום אחר. אולם החיסרון הוא שקמין עצים מחייב התעסקות שכוללת הזנת עצים, ניקוי אפר וכדומה.

קמין עם נפט לחימום ביתי – רבים מגלים ומבינים כי התקנת פתרון חימום שאינו תלוי ברשת החשמל ובטוח לשימוש ( עד כמה שניתן) הוא על ידי התקנת קמין על בסיס נפט לחימום ביתי. היתרוינות הרבים של נפט לחימום ביתי באים לידי ביטוי בראש ובראשונה על ידי החיסכון בהוצאות, רכישת נפט לחימום מסתברת כזולה יותר מכיוון שאתם תמיד יכולים לשלוט על כמות החום הנפלטת. עצם העובדה שאנו יכולים לשלוט על החום אומרת שאנו שולטים על כמות הנפט הנצרכת וכך אנו חוסכים בצריכה.