תדלוק חירום לכלי עבודה וגנרטורים

ענף הבניה נמצא בתאוצה ואנו רואים בכל מקום אתרי בניה שנמצאים משום מקום ולאט לאט צומחים להם בניינים מרקיעי שחקים. בכל אתר בניה ניתן למצוא כלי עבודה שונים הפועלים על סולר לתחבורה. לא אחת כלי עבודה נתקעים בשטח ללא סולר תחבורה ונאלצים להזמין שירותי תדלוק SOS שיגיע אליהם לשטח, שירותים אלו מיוחדים מכיוון של כל אחד יכול להגיע אל אתרי הבניה. יש אתרי בניה בהם רוצים לחסוך בהוצאות התדלוק ולהימנע מביצוע תלוק SOS כמו גם לבקר את כמויות הסולר הנצרך, באתרים אלו מתקינים צובר סולר. הצובר ממולא באופן סדיר וכלי העבודה יכולים לגשת ולתדלק תוך כדי מהלך יום העבודה מבלי לבזבז זמן מיותר. תדלוק כלים כבדים כגון טרקטורים, מנופים, גנרטורים ועוד הינה פעולה שמתבצעת באופן שוטף, במיוחד אם אלו כלים שנמצאים בשימוש יום יומי. חשוב להבדיל בין תדלוק SOS לבין תדלוק PAN PAN, ההבדלים משמעותיים ונסביר עליהם בהמשך.

ההבדלים בין סוגי התדלוק השונים

ראשית דבר חשוב להסביר את ההבדל בין מצב חירום SOS לבין מצב חירום PAN PAN. במיוחד כאשר יש צורך להזמין תדלוק SOS  לכלי שתקוע באתר בנייה. הביטוי SOS הפך להיות נחלת הכלל בהתנגשות המפורסמת בהיסטוריה של ספינת הנוסעים – הטיטאניק. כאשר הספינה התנגשה בקרחון הקברניט קרא לעזרה את קריאות המצוקה המוכרות דאז וגם על ידי קריאת SOS. המשמעות של SOS היא הצילו את נפשותינו או ניצולים על החוף אולם זהו ביטוי בין לאומי מוכר לכולם המסמל מצב מצוקה שבו מעורבים חיי אדם וקוראים אותו כלי טייס או כלי שייט. לעומת זאת כאשר קיים מצב מצוקה שאינו מסכן חיי אדם הקריאה הנכונה היא PAN PAN . רבים טועים ומשייכים כל מצב חירום לקריאת SOS למרות שאין זה נכון. כאשר יש צורך בתדלוק SOS עבור כלי עבודה כגון משאיות און מנופים, או אפילו ג'יפ שתקוע בשטח זה אינו באמת מצב שמסכן חיי אדם והקריאה צריכה להיות PAN PAN, ברור שלא כך פני הדברים,(ספק אם מישהו מכיר את הקריאה הזו). אולם אם מדובר על גנרטור הפועל בבתי חולים או חדר ניתוח הרי שאם חסר סולר נדרש תדלוק SOS במלא מובן המילה כי זהוא באמת תדלוק חירום המיועד להצלת חיים. גם בנייני מגורים גדולים בהם מותקן גנרטור חירום המיועד לשמירה על אספקת חשמל רציפה למעליות, תאורת חירום וכדומה מחייב תדלוק SOS כי אם אחת המעליות תיתקע ללא חשמל וללא סולר לגנרטור המצב יכול בקלות להפוך למצב מסכן חיים.

ממי מזמינים תדלוק אס או אס?

כאמור תדלוק חירום מאפשר לנו לקבל אספקת סולר אל הכלים שלנו או אל גנרטורים, הכוונה היא שספק הסולר מגיע עד אל המכשיר להבדיל מתדלוק רכבים שהרכב מגיע את תחנת הדלק. אולם חשוב לדעת ממי להזמין תדלוק SOS מכיוון של כל חברה ערוכה לתת מענה בתנאי שטח קשים, חלק מהחברות מחזיקות כלי רכב המיועדים לנסיעה בשטח וחלקם אף מוסיפים ציוד ייעודי המאפשר אספקת סולר למקומות לא נגישים. חשוב להציג את תנאי השטח ומיקום נקודת האספקה על מנת לוודא שאכן החברה המספקת יכולה ויש לה את האמצעים לבצע תדלוק חירום.