למה צריך לשאוב דלק?

קיימות שתי סיבות בולטות לביצוע שאיבת דלק הפוגשות אותנו בפעילויות יום יומיות. ישנן הרבה שיטות שונות ומגוונות אך אנחנו נתמקד בשתיים עיקריות. בפעילות שאיבת הדלק, יש להחליף את תכולת המיכל בדלק אחר, לעיתים בסוג אחר ולעיתים לצורכי תחזוקה וניקיון. חשוב לאחר פעולה זו לבדוק היטב שהנוזל לא דולף. אלו הסיבות שבגינן נצטרך לבצע שאיבת דלק:

סיבה 1 – צוברי דלק וסולר לצורכי תחזוקה –  חשוב לבצע אחת לתקופה תחזוקה שוטפת במיוחד לכלים הפועלים על דלק כגון גנרטורים. כחלק בלתי נפרד מהתחזוקה מרוקנים את תכולת מיכל הדלק או הצובר שמחובר אליו ומנקים ומוציאים החוצה את השאריות שנותרו בקרקעית, שאריות אלו נקראות בוצה מינרלית.

סיבה 2 – תדלוק עם דלק שאינו מתאים – אם הגעתם למצב בו תדלקתם בסולק ולא בדלק, או בדלק ולא בסולר, זוהי בעיה חמורה שצריך לטפל בה באופן מיידי ללא המתנה מיותרת, דלק שגוי עלול לגרום לבעיות במנוע עד כדי הרס מוחלט. לכן, כדי שהתליך יהיה מהיר ואפקטיבי צריך לשאוב את הנוזל הלא נכון במהירות רבה. במקרה שלא שאבתם את הכל, יכול להיגרם נזק שלא יהיה ניתן לתקן אותו בעתיד כמו: גמגום בעת נסיעה, קרטועים המפריעים להמשך נהיגה בטוחה, נהיגה לא בטוחה וכדומה.

באיזה אמצעים יש לנקוט?

ישנם שני אמצעים עיקריים שבהם ניתן לבצע שאיבת דלק. שיטות אלו נבדלות באופן הפעולה, בעלות הביצוע,  מידת האפקטיביות שונה, מידת הסכנה והנזק שנגרם לעובדים, וכל שיטה עובדת לפי צרכיה. בחרו את האמצעי המתאים לכם, לנוחיות שלכם, ולצורך שלכם.

כדי לדעת מה הכי טוב עבורכם היעזרו בבעלי מקצוע עם ידע בנושא שאיבת דלק. אלו 2 הדרכים העיקריות לשאיבת דלקים, קחו בחשבון שיש מקומות בהם מחוייבים לשיטת שאיבה במערכת סגורה על פי חוק.

אמצעי 1 – שאיבת דלק מכנית – שיטה נפוצה ביותר אך מסכנת את עובדיה כאשר הם נכנסים לתוך המיכל עם הגזים הרעילים, זהו תהליך מסכן חיים שמצריך אך ורק עובדים שרכשו ניסיון במשך שנים, מיומנים ומוכשרים שיודעים מה לעשות במצבים כאלה. בתהליך הניקוי, העובדים מוציאים את הבוצה שנתקעה בתחתית, כי היא מכילה גזים רעילים לבריאות. אמצעי זה זול יותר מאמצעי שבו שואבים דלק במערכת סגורה. 

אמצעי 2 – שאיבת דלק במערכת סגורה – שיטה חדשנית הנהוגה בעולם, במקומות מסויימים זו הדרך המאושרת היחידה לביצוע. פחות מסוכנת משאיבת דלק מכנית, כי המיכל לא נפתח והגזים הרעילים לא יוצאים החוצה ולכן הבריאות  של העובדים לא נפגעת. חומר הניקוי מוחדר למיכל, גורם לכך שהנוזלים יפרקו ויסיעו את הבוצה ויוצרים סיבוב חומרים שמסנן ומוציא לאוויר את השאריות מבלי לחשוף אותם לאוויר. זוהי דרך יקרה יותר אך אפקטיבית יותר לבריאות העובדים.

אלו הם שני אמצעים הפועלים למען שאיבת דלק בדרכים שונות, במחירן, בסכנות שלהן, ובאמצעים ובקריטריונים שלהם. כל אחד פועל לפי הצרכים שלו. ולכן יש לבחור רק אחרי שהתייעצתם עם בעל מקצוע.

 

מדוע חשוב להשתמש בשאיבת דלק?

שאיבת דלק תשתמש אתכם בשאיבת נוזלים מיותרים, ניקוי הדלק, שאיבת דלק שאינו נכון וכדומה. 

כאמור השאיבה מתבצעת בשתי דרכים עיקריות מכנית ובמערכת סגורה. הכי טוב בשבילכם יהיה רק לאחר שהתייעצתם עם בעלי מקצוע מיומנים.