לחמם את הבית בקלות ובנוחות עם נפט לקמין

יש לא מעט ספקי נפט ולא אחת יש פערי מחירים ביניהם שלא תמיד מובנים ואנחנו מוצאים את עצמנו מתלבטים בין הספקים השונים כאשר עיקר ההתלבטות היא על פערי המחירים, ננסה להבין ממה נגרם הפער ב ועד כמה באמת חשוב להקפיד על איכותי וכיצד יתכן שקיים מחיר לליטר נמוך יותר מהממוצע בשוק.

לחמם את הבית בקלות ובנוחות עם

רבים מחממים את הבית בימי החורף עם קמין נפט בתקופת הביניים בין הקיץ לחורף, בזמן הזה הטמפרטורות יורדות קצת, לעיתים יורד גשם ואנחנו מתחילים לחפש , לא אחת אנחנו מתעוררים מאוחר מידי ומגלים כי כבר אין להשיג . ואם כבר מצאנו ספק של נפט לקמין הרי שהמחירים בתקופת הלחץ מאמירים אל על.

יש לא מעט ספקי נפט ולא אחת יש פערי מחירים ביניהם שלא תמיד מובנים ואנחנו מוצאים את עצמנו מתלבטים בין הספקים השונים כאשר עיקר ההתלבטות היא על פערי המחירים, ננסה להבין ממה נגרם הפער ב ועד כמה באמת חשוב להקפיד על איכותי וכיצד יתכן שקיים מחיר לליטר נמוך יותר מהממוצע בשוק.

van_fire

פניה מהירה

    קצת על ועל נפט בכלל

    fireplace-1464166_1920

    עד לפני פחות מ 200 שנה חומר הגלם העיקרי לחימום לא היה נפט לקמין אלא היה שימוש עם שומן, לרוב שומן שבא מדגים או לוויתנים אשר נצודו בים, אולם בזכות מדען אחד ויצר סקרנות התגלה כחומר בעירה איכותי, זמין בעל תכונות אופי טובות בהרבה מפחם או שומן לוויתנים. 

    בתחילה הנפט היה נשאב מנהרות ומקורות מים נוספים אולם כיום כולם יודעים כי נפט בכלל וגם את ה שואבים ממעמקי האדמה ומי שיש לו באר נפט נחשב לעשיר. 

    הנפט נגע בכל תחום החל מהסקה וחימום ועד לתרופות שונות נגד כאבים. כיום הנפט מתחלק ל 2 קבוצות שימוש עיקריות, הראשונה לטובת מפעלים ובתי חרושת ואילו הקבוצה השני ההיא במגזר הפרטי כגון שאנו מכירים כבר.

    אילו שימושים מעבר ל קיימים?

    יש שימושים רבים לנפט והמוכר לנו יותר הוא במגזר הפרטי הוא המשמש אותנו בחיי היום יום, אולם הנפט נמצא במגוון שימושים נוספים:

    שמנים – ברוב השמנים הנמצאים בתעשיה המרכיב הבסיסי שלהם הוא נפט, בדרך כלל אלו שמנים לצורכי סיכה ושימון של מכשירים וכלים שונים.

    פלסטיק – אמנם כיום מנסים כמה שיותר למנוע או להפחית את השימוש בכלים חד פעמיים אך יש אין ספור ציוד וכלים חד פעמיים העשויים מפלסטיק והנפט מרכיב בסיסי בייצור הפלסטיק והניילון.

    צבע – תעשיית הצבעים לרכב, למתכת, לברזל וכדומה כמעט כול הצבעים המשמשים אותנו בתעשייה ובבית מבוססי נפט.

    תרופות  – ממש כמו בימים עברו מגוון תרופות המשמשות לחיטוי ושיכוך כאבים מכילות נפט.

    הדברה – למבוגרים שבינינו בוודאי זכורים אותם שטיפות שיער בנפט על מנת להרוג את הכינים, וכיום כמעט כל חומר הדברה מכיל נפט.

    חימום והסקה – ללא ספק השימוש העיקרי בנפט הוא לצורכי חימום והסקה, היתרון של בא לידי ביטוי בכך שהנפט יכול לייצר חום רב יותר ביחס לחומרי גלם אחרים ובכך עלות הצריכה נמוכה יותר, כלומר בעד ליטר נפט אנחנו נקבל יותר זמן חימום ובפחות עלות בהשוואה לחומר הסקה אחר. אולם חשוב לציין כי עלות גבוה והעולם חיפש פתרון שייתן מענה על הצורך בחימום אך בעלויות נמוכות יותר וכן נולדו תחליפי נפט שונים הנבדלים ביניהם באיכויות הבערה. אמנם הבסיס עדיין נפט אך לאחר הוצאת מרכיב אחד ממנו הוא הופך להיות חומר זול יותר ובעל איכות בערה גדולה יותר. לצערינו השוק מוצף בלא מעט תחליפי נפט בעלי איכות ירודה ולכן חשוב לקנות מחברה מוכרת, אמינה ואיכותית.

    WhatsApp Image 2018-10-31 at 16.55.39