סולר לקמין – הדלק הפופולרי לחימום, הסקה ויותר מכך

על מנת להבין למה ומדוע ההמלצה הגורפת היא להשתמש על פני שימוש בדלק או חשמל (למטרת הנעת כלים או חימום) נבין אין הסולר משתלב בחיינו ומה הם השימושים השונים הנעשים איתו.

- הדלק הפופולרי לחימום, הסקה ויותר מכך

מבין שיטות החימום השונות סולר לקמין הפך להיות נפוץ יותר מכולם וזאת מסיבות רבות. יש יתרונות רבים לשימוש עם . 

ראשית דבר נבין כי הסולר הוא למעשה תוצר לוואי של תהליך זיקוק הנפט. בעבר כל מנוע היה מתודלק על ידי דלק אולם כאשר גילו כי גם הסולר יכול לשמש כדלק להנעת מנועים ועם יתרון בטיחותי בולט על הבנזין שהוא אינו נפיץ או מתלקח העבירו את תדלוק הכלים הכבדים, משאיות, טנקים ועוד לצריכת סולר על מנת להגן עליהם מפני התלקחות. 

על מנת להבין למה ומדוע ההמלצה הגורפת היא להשתמש על פני שימוש בדלק או חשמל (למטרת הנעת כלים או חימום) נבין אין הסולר משתלב בחיינו ומה הם השימושים השונים הנעשים איתו.

van_fire

פניה מהירה

    הכל על וקצת יותר

    fireplace-1464166_1920

    כולם מדברים על או חומרי תדלוק אחרים אך מה הוא באמת אותו סוג של דלק? למה כיום עדיף לבחור על פני שימוש בדלקים או נניח בחשמל לטובת חימום עם מזגן? על כך בהמשך. 

    ראשית דבר נספר כי סולר לקמין כמו כל סולר אחר הינו תוצר לוואי שנוצר תוך כדי תהליך הזיקוק של הנפט, אחת התגליות החשובות היו שניתן להשתמש בסולר למטרות שונות כגון הנעת רכבים וחימום ואכן התחילו לייצר כלי רכב המונעים על ידי סולר תחבורה ומתקני חימום הפועלים על סולר לחימום. 

    על מנת לגרום לבעירה איטית היו מערבבים בסולר גופרית לצורך יצירת סמיכות אולם כאשר התברר כי הגופרית מזיקה לסביבה החלו להשתמש בתוספים אחרים ידידותיים לסביבה. כיום ידידותי יותר ובטוח יותר לשימוש למטרות שונות כמו הנעת רכבים או חימום והסקה ולכן אין חשש להשתמש בו אפילו בקמין ביתי. השימוש הביתי הוא הגרסה המצומצמת של שימוש בסולר לעומת התעשייה שבה יש שימוש נרחב יותר כמו , משאיות ומכונות תעשייתיות כבדות אף הן מונעות על ידי סולר, הסיבה לשימוש בסולר בתעשיה בנוסף על הבטיחות היא העלות הנמוכה יותר. 

    כפי שציינו בנזין מתלקח ואילו סולר לא. יתרון נוסף ואמיתי בא לידי ביטוי ללא ספק כאשר משתמשים עם סולר לקמין ולא עם חשמל לטובת המזגן וזאת מהסיבה שבמקרים רבים השימוש בסולר לקמין נעשה בחורף ובחורף יש לא אחת הפסקות חשמל וכפי שאתם מבינים סולר לקמין הינו חומר בעירה שאינו מבוסס על החשמל וכאשר תהיה הפסקת חשמל באזורכם תמשיכו להנות ולהתחמם ללא הפסקה.

    מעבר לכלי רכב וחימום בתים עם סולר לקמין

    אמנם הפתרון היעיל והאידיאלי מבחינת עלויות ויעילות הוא שימוש בסולר, בין אם זה ייעוד ספציפי לתחבורה או שימושים נוספים כמו . 

    יש שימושים נוספים לסולר והוא חימום והסקה תת רצפתיים. כיום מערכות חימום תת רצפתיות משתמשות בסולר לקמין גם שאין קמין בבית על מנת להפעיל מערכות הסקה ביתיות או מרכזיות בבניינים ומפעלים. 

    רבים בחרו להגדיל את השימוש בסולר לקמין מסיבות רבות כאשר הבולטת שבהן היא עליית מחירי החשמל המתמדת שהפכה את 4 – 5 חודשי החורף ליקרים מאוד והפתרון של חימום על ידי קמין ביתי הפך להיות אידיאלי ובעל העלות הנמוכה ביותר. 

    מה גם ש שימוש בסולר לא מושפע מהפסקות חשמל כמו למשל חימום על ידי מזגן. בנוסף החימום על ידי מערכות הסקה הפועלות על סולר מאפשרות לחמם שטחים רחבים וגדולים יותר בעלות נמוכה יותר בהשוואה לכל שיטת חימום אחרת הפועלת על חשמל.

    WhatsApp Image 2018-10-31 at 16.55.39