סולר לתחבורה, הפעלה עוצמתית לאורך זמן

התפתחויות העצומות בעידן החדש כמעט ואינן פוסקות, מידי יום חידוש או המצאה משפרת חיים. ללא ספק הטכנולוגיה נוגעת במגוון תחומים והבולט שבהן הוא ללא ספק ענף הרכב. שנים כבר ידוע שהרכבים פולטים גזים רעילים ומגוון הפתרונות לכך עצום, החל מאוריאה למשאית ועד להמצאת רכבים היברידיים ורכבים חשמליים אשר צצים בכל עבר השאלה העולה היא מה קורה לגבי רכבי התעשיה כגון משאיות, מלגזות טרקטורים וכדומה, האם גם להם יש איזה פתרון חשמלי שימנע מאיתנו את הצורך בתדלוק הרכבים עם סולר לתחבורה.

סולר לתחבורה
סולר לתחבורה

התפתחויות העצומות בעידן החדש כמעט ואינן פוסקות, מידי יום חידוש או המצאה משפרת חיים. ללא ספק הטכנולוגיה נוגעת במגוון תחומים והבולט שבהן הוא ללא ספק ענף הרכב. שנים כבר ידוע שהרכבים פולטים גזים רעילים ומגוון הפתרונות לכך עצום, החל מאוריאה למשאית ועד להמצאת רכבים היברידיים ורכבים חשמליים אשר צצים בכל עבר השאלה העולה היא מה קורה לגבי רכבי התעשיה כגון משאיות, מלגזות טרקטורים וכדומה, האם גם להם יש איזה פתרון חשמלי שימנע מאיתנו את הצורך בתדלוק הרכבים עם סולר לתחבורה. ובכן נכון להיום כלי תחבורה כבדים בענף התעשייה צורכים הרבה אנרגיה כלומר על מנת להפעילם נדרשת כמות גדולה של חשמל שלא ניתן לספק אותה, (למרות שיש מלגזות חשמליות אך הן מוגבלות ביכולת ההעמסה שלהן) במיוחד כאשר משאית צריכה לעבוד יום שלם ולעיתים אף ללא הפסקה (במשמרות). הדרך היחידה לספק יכולת עבודה עוצמתית ולאורך זמן היא על ידי סולר לתחבורה. לסולר יש יתרון בולט והוא המחיר הזול ויכולת הבעריה שלו. אין הפך הסולר לחומר הדלק המועדף בתעשיה? למה לא משתמשים בבנזין ושאלות נוספות שעליהן נענה בהמשך.

מה הסיבה להעדפת סולר לתחבורה?

כאמור חומרי דלק כגון סולר לתחבורה משמשים אותנו למגוון דברים החל מהפעלת רכבים ועד למכונות שונות. וכפי שציינו השמירה על כדור הארץ היא בראש העניינים. רבים מחפשים פתרונות להקטנת ההתחממות הגלובלית, אחרים פותרים את בעיית פליטת הגזים ממשאיות, אחד הפתרונות הוא שימוש עם אוריאה למשאית. אך כאשר יש צורך בהפעלת כלים כבדים בעלי עוצמה ולאורך זמן השימוש הנפוץ הוא דווקא עם סולר לתחבורה. מגוון הכלים והרכבים מופעלים כיום על ידי חשמל או דלק ואחרים על ידי סולר ולאחרונה אף משלבים בין החשמל לדלק עיינו ערך רכבים היברידיים. בין הצרכנים השונים  אנו מכירים את הרכבים החשמליים הנטענים כמו הסלולרי שלנו, את הרכבים ההיברידיים שמשלבים בין בנזין / סולר וחשמל ואנו אולם כאשר אנו צקיכים מכונה או כלי רכב כדוגמת טרקטור שעליו לעבוד שעות רבות ללא הרף, תוך הפעלת בוכנות וציוד כבד אין החשמל יכול לספק את הצרכים הללו, לכן אם מדובר על משאיות ומכונות כבדות כגון גנרטורים, משאיות ומלגזות הם יופעלו ויתודלקו עם סולר לתחבורה. עולם הסולר והדלקים מכיל לא מעט מושגים שאותם נכיר ונבדיל ביניהם.

בנוסף על סולר לתחבורה הכירו את סוגי הדלק הנוספים:

  • דלק – בדומה ל סולר לתחבורה זהו שם כולל עבור כל חומר המשמש לבעירה, בין אם זו בעירה במנוע או להסקה כגון דלקים שונים (תוצרי נפט למיניהם) או חומרי בעיה כגון עץ (לרוב עבור חימום והסקה בחורף), הדלק הינו נפוץ מאוד בשימוש אך אינו בטוח ונפיץ, לכן החלופה שלו היא סולר או נפט.
  • בנזין – אחד מחומרי הבעירה הנפוצים ביותר בעולם, היתרון מאפשר הפעלה של מנועי רכבים, מטוסים וכל כלי שדורש יכולת ועוצמה גדולה בעת ההפעלה כגון מנועי רכבים, מנועי טורבו, מנועי סילון וכדומה.
  • סולר לתחבורה – אחד הדלקים הנפוצים ביותר בתעשייה הוא ללא ספק הסולר והסיבה היא פשוטה, חיפשו פתרון לבנזין מבחינת העלויות הגבוהות שלו ומבחינת הסכנה הטמונה שבשימוש בו, הבנזין נפיץ ומתלקח בקלות. סולר הוא שם כולל אשר מתחלק ל 2 קבוצות עיקריות, סולר לתעשיה והסקה וסולר לתחבורה.
  • סולר תחבורה – קיים ההבדל בין סולר תחבורה לבין סולר להסקה הוא בכמות הגופרית ובהתאמה לסוג הרכב. כלי רכב רבים משתמשים בסולר תחבורה ו 2 היתרונות הבולטים הם החיסכון בעלויות מכיוון שסולר עולה פחות ןהבטיחות מכיוון שסולר אינו נפיץ כמו בנזין.
  • תחליף נפט – כפי שאתם יודעים הנפט הוא מוצר גולמי ולאחר זיקוק ניתן להשתמש בו למגוון שימושים החל מ חימום והסקה ועד לייצור שמנים ותוספים מגוונים בתעשיית הרכב ואפילו הרפואה. אולם כמו עם הבנזין הנפט בעל עלות גבוהה ולכן קיים פתרון זול יותר שהוא תחליף נפט, זה למעשה נפט במחיר נמוך בהרבה מנפט רגיל, כמעט בחצי. הנפט משמש בעיקר להסקה ומהווה פתרון מושלם לחיסכון בעלויות תוך קבלת אפקט דומה לחימום עם נפט רגיל.