הכל על גנרטורים וכל מי שתלוי בהם

העולם החדש מתקדם ומתפתח ללא הרף, הטכנולוגיה מביאה איתה חידושים רבים בכל התחומים. גם בתחום החשמל והדרכים לאספקתו עברו לא מעט גילגולים וחידושים. החשמל מהווה צורך בסיסי להפעלת אין ספור דברים. האספקה הסדרה של חשמל לא אחת היא קריטית ומחייבת רציפות ללא הפסקה אך כפי שאתם יודעים יש תקלות, בעיות וגורמים שלא בשליטה שיכולים למנוע את האספקה הרצופה של החשמל. מבין הגורמים הללו הבולט שביניהם הוא מזג אוויר סוער שעלול למנוע את אספקת החשמל. הפתרון האידיאלי לגיבוי של החשמל הוא לא אחר מאשר גנרטור. גנרטור הוא מחולל מתח ממונע, שהופך את אנרגיית הסיבוב של המנוע לחשמל. יש סוגים שונים של גנרטורים במידות וגדלים מגוונים, כל גנרטור מיועד לספק עוצמות שונות של חשמל, זרם והספק. הפעלת הגנרטור ניתנת על ידי בנזין, סולר או נוזל גנרטורים. נוזל גנרטורים הוא תחליף לסולר הנמצא בשימוש בשנים האחרונות. היתרון הוא שהוא מיוצר מן הטבע ונחשב לחומר בעירה ירוק, אחרים קוראים לנוזל זה סולר ירוק או תחליף סולר. חשוב לציין כי השימוש מיועד לגנרטורים ולא לרכבים. ועלות נוזל גנרטורים נמוכה יותר ממחיר סולר רגיל ולכן רבים מעדיפים להשתמש בו.

מי משתמש בגנרטורים?

כאמור גנרטורים מאפשרים לנו להמשיך ולהפעילו ציוד או מכשור חשמלי בצורה רציפה למרות שיש הפסקה באספקת החשמל, מערכות חשמל לגיבוי מותקנות בנוסף לרשת החשמל הרגילה ובעת הצורך כאשר הגנרטור נכנס לעבודה הוא מחליף את הרשת הקיימת. חלק מהמערכות מפרידות בין רשת החשמל לרשת הגיבוי וחרים מסיטים את הזנת הגנרטור אל תוך רשת החשמל הקיימת, יש לכן יתרונות וחסרונות שנדבר עליהם בהמשך. מערכות מסוימות הגנרטור מתחיל לפעול באופן מיידי כאשר רשת החשמל נופלת ובאחרות נדרשת הפעלה ידנית. הגנרטורים פועלים על חומר בעירה כדוגמת נוזל גנרטורים שהוא תחליף סולר שגם נקרא סולר ירוק, סולר רגיל או בנזין. בהרבה מקומות כיום מעדיפים נוזל גנרטורים על מנת להוזיל את עלויות הלק מצד אחד ועל מנת לשמור על "גלובוס ירוק" מצד שני.

כולם צריכים גנרטורים לשגרה וגם לחירום

משתמשי הגנרטורים מתחלקים  ל 3 קבוצות עיקריות:

שימוש קריטי / מציל חיים

בקבוצה זו נכללים כל הצרכנים שללא אספקת חשמל רציפה עלולים להיות במצב מסכן חיים כדוגמת בתי חולים, חדרי ניתוח, מרפאות בסיווגים מסוימים, מערכות ומכונות החייאה, נותני שירותי חירום בשטח.

שימוש תעשייתי / ביטחוני

מפעלים רבים העובדים סביב השעון חייבים אספקת חשמל רציפה על מנת לא להשבית את המפעל, השבתה כזו עלולה לעלות הון תועפות ולכן שימוש בגנרטור כגיבוי למקרים בהן אין חשמל היא הכרחית, לרוב נוזל גנרטורים הוא הדלק שבו ישתמשו בתעשייה. בנוסף על המפעלים גם מערכת הביטחון מחייבת אספקת חשמל רציפה על מנת לשמר רציפות פעולה של מערכות הגנה שונות.

שימוש פרטי / פנאי

מזעור הטכנולוגיה הביא איתו גנרטורים בעלי מימדים קטנים יותר, קומפקטיים. אנחנו יכולים לראות כמעט בכל קמפינג גנרטור קטן, שקט יחסית שמספק את החשמל הבסיסי להפעלת תאורה, כירה חשמלית וכדומה. המגזר הפרטי לוקח את הגנרטורים צעד קדימה ומשתמש בהם גם לצורך גיבוי ביתי בעת של הפסקת חשמל (לרוב בחורף), ההעדפה להפעלת הגנרטורים הביתיים היא עם נוזל גנרטורים מכיוון שהוא אינו מתלקח ואין לו את הריח המאפיין את הסולר או הדלק.