הנוזל שכולם צריכים אבל לא תמיד מכירים – סולר לגנרטורים

בדרך כלל הקשר הישיר שעולה לנו בראש כאשר אנו שומעים את המילה גנרטור היא ללא ספק דלק, ליתר דיוק בנזין. הסיבה שכולם צריכים גנרטורים היא שכולם צריכים חשמל בצורה רציפה, ללא הפסקות. קחו לדוגמה את הבית שלכם אתם חייבים לספק חשמל למקרר נכון? קל וחומר אם אתם נמצאים בבניין וצריכים חשמל למעלית, או מפעל או חדר ניתוח. על מנת להבטיח אספקת חשמל רציפה אתם צריכים להשתמש בגנרטור. וההמלצה היא להשתמש בגנרטור הפועל על סולר לגנרטורים. יש יתרון בולט לשימוש עם גנרטור הפועל על סולר לגנרטורים והוא נושא הבטיחות. בהשוואה לשימוש עם בנזין הסולר ללא ספק בטוח יותר לשימוש, הוא אינו נפיץ או דליק.

עד כמה באמת נפוץ השימוש בגנרטורים

אנחנו בוודאי מכירים את הגנרטורים הקטנים והרועשים שאנו פוגשים בפיקניקים, לרוב אלו גנרטורים הפועלים על בנזין ומשמשים לאספקת חשמל בזרם נמוך. גנרטורים אלו משמשים לתאורה, הפעלת רדיו או קומקום חשמלי אולם אין להם את היכולת להפעיל מתקן חשמלי כגון מעלית או מכונות במפעל. לשם כך אנו צריכים גנרטורים גדולים יותר, אלו יפעלו על ידי סולר לגנרטורים. במבט מהיר אנחנו לא רואים את הגנרטורים למרות שללא ספק הם קיימים וכמעט בכל מקום. אין בניין, מפעל רו בית חולים שאינו מצויד בגנרטור לשעת חירום, אלו לרוב יפעלו על דלק לגנרטורים, והמיקום שלהם לא יהיה גלוי וחשוף אלא מוצנע בתוך מבנה ייעודי או חדר גנרטורים. כיום מבני מגורים ולא מעט בתים פרטיים דואגים מבעוד מועד להתקיןם גנרטורים לחירום הפועלים על סולר לגנרטורים כאשר ההפעלה שלהם היא אוטומטית כלומר בעת הפסקת חשמל הגנרטור נכנס לעבודה בעצמו וכאשר החשמל חוזר לפעילות הוא מתנתק.

בחירת גנרטור מתאים

אחד הדברים שחשוב לבדוק הוא האם אותו גנרטור שבחנו מתאים לצרכים ולאופי העבודה שלנו, בחירת גנרטור שאינו מתאים יכול להתבטא בכמה אופנים כאשר הראשון שבהם הוא שלא נקבל את אספקת החשמל שנו מצפים לה כך למשל התקנת גנרטור בבניין שאמור לגבות מעלית עם הספק נמוך מידי או מיכל סולר קטן לא יתן את התמורה ולא יעמוד בדרישות המצופות ממנו. מעבר לבחירת הגנרטור עצמו חשוב לקחת בחשבון את הדלק שיניע אותו, הנפוץ ביותר הוא ללא ספק סולר לגנרטורים. הסיבה שרבים מעדיפים סולר לגנרטורים על פני דלק ובנוסף יש מקומות בהם החובה היא להשתמש בגנרטור הפועל על סולר היא הבטיחות שבשימוש. סולר הרבה יותר בטוח מדלק מכיוון שאינו נפיץ ואינו מתלקח כמו דלק, לכן אם מתקינים גנרטור חירום בבית חולים או בניין מקורים קל וחומר שנרצה להימנע ככל האפשר מאפשרות של פיצוץ ושריפה. התקנת אידיאלית של גנרטור חירום מעבר להפעלתו עם סולר לגנרטורים היא המיקום שלו, לרוב אם מדובר על גנרטור גדול מימדים אז  הוא ממוקם בחדר ייעודי מאוורר וחסין אש על מנת לשמור על הסביבה ולמנוע נזקים במקרה של תקלה. חשוב לתכנן את מיקום מיכל התדלוק (שאינו חייב להיות צמוד לגנרטור) במקום נגיש ובטוח שאליו יכולים להגיע מיכליות תדלוק. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא נושא הטיפולים השוטפים שיש לבצע על מנת לשמר את תקינות ההפעלה, מניעת נזילות או בעיות אחרות שיכולות להיווצר עקב בלאי או התיישנות.