התקנת קמין בבית, כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול

לחמם את הבית זו לא תמיד משימה קלה ויש לא מעט דרכים לגרום לבית שלכם להתחמם. מבין הפתרונות הנפוצים יש את החימום על ידי מזגן או קמין. הקמין יכול להיות מופעל על ידי עצים או נפט להסקה ויש כאלו שמחממים עם סולר להסקה. הפתרון של חימום על ידי מזגן מצד אחד מהיר אולם המזגן מטבעו מוציא את הלחות החוצה ותחושת היובש והמחנק לא נעימות לכל אחד, בנוסף במידה ויש הפסקת חשמל ( שהיא המאפיין של החורף ולרוב אנו מחממים בחורף) לא תוכלו להמשיך ולחמם. לעומת זאת כאשר מחממים עם נפט להסקה או עם עצים אין בעיית זמינות כל עוד יש לכם אספקת עצים ו / או נפט. יתרה מכך, חימום על ידי נפט הוא נעים יותר ושומר על הלחות הטבעית באוויר.

מה נדרש על מנת להתקין קמין נפט בבית?

כמו שאמרנו קמין הפועל על נפט להסקה הוא האידיאלי ביותר מכל הבחינות. על מנת להתקין קמין כזה בבית שלנו עלינו לבצע מספר הכנות טרם החיבור:

מיקום

מבין כל הדברים הנדרשים להתקנת קמים הפועל על נפט להסקה המיקום הוא הדבר שנחשב לחשוב ביותר. יש לקחת  בחשבון את המיקום המיועד שלהקמין בתוך הבית ושל הצובר מחוץ לו. חשוב לבחור מיקום להתקנה שבו החום מהקמין יופץ לכל עבר ויתפשט משם למקסימום האפשרי, חשוב לזכור כי לרוב מתקינים את הקמים במרכז הבית בדרך כלל בסלון ויתר החדרים פחות נחשפים לחום. התקנת הצובר שבו מאוחסן הנפט צריך להיות בגובה מעל מיקום הקמין על מנת שהנפט יעבור בצנרת.

צנרת

קמין הפועל על נפט או סולר חייב שיהיה לו צינור שמוביל את הנפ, התקנת הצנרת מחייבת הכנה מראש מתחת לאריחים או לחילופין אם הקמין יותקן על קיר חיצוני אז הצנרת תעבור דרך הקיר שמאחוריו.

ארובה

תפקיד הארובה לפנות את הגזים והעשן הנפלטים מהקמין, יש חשיבות לקוטר הארובה שאתם מתקינים, אם מדובר על קמין עצים תצטרכו ארובה בעלת קוטר רחב יותר ואילו אם זה קמין נפט ארובה בעלת קוטר קטן מספיקה.

נפט להסקה או סולר להסקה

חומר הדלק איתו אתם תחממו את הבית יה אחד מהשניים: נפט להסקה או סולר להסקה, כל אחד מהשניים שתבחרו צריך להיות בעל איכות גבוה. הבטחת  האיכות תלויה בספק, ככל שספק הנפט שלכם איכותי יותר כך מובטח לכם שהקמין יחמם יותר טוב, יהיו פחות סתימות במערכת אם בכלל וכשהכל תקין תחסכו לכם הרבה כסף.

עד כמה משפיע סוג הקמין על החום המופק?

יש מגוון גדול של סוגי קמינים, חלקם רחבים ומלבניים, אחרים עגולים, לא משנה מה הצורה החיצונית כל עוד אתם בוחרים קמין שיפיק כמות חום המספיקה לצורכיכם. הבדל נוסף שיש בין הקמינים הוא במנגנון הזרמת הסולר / נפט. נפט להסקה שנכנס למערכת הבעירה חייב להיות מתוזמן ומדויק מבחינת הכמויות המגיעות אל חלל הקמין. אם יש לכם מערכת איכותית, הזרמת הנפט תהיה חסכונית יותר וכמות החום המופק לא תשתנה, לעומת קמינים בעלי איכות ירודה יותר שצריכים יותר נפט להסקה על מנת לחמם.