היום סולר תחבורה מניע את העולם

העולם צועד בצעדי ענק ובמיוחד בכל הקשור אל ההתפתחות הטכנולוגית, כך גם העידן החדש שהביא איתו מגוון אינסופי של התפתחויות במגוון תחומים כאשר אחד התחומים המובילים הוא ללא ספק ענף הרכב. רכבים היברידיים ורכבים חשמליים צצים בכל עבר ולא רחוק היום שהכל יהיה חשמלי ללא בנזין או סולר.

סולר תחבורה
סולר תחבורה

העולם צועד בצעדי ענק ובמיוחד בכל הקשור אל ההתפתחות הטכנולוגית, כך גם העידן החדש שהביא איתו מגוון אינסופי של התפתחויות במגוון תחומים כאשר אחד התחומים המובילים הוא ללא ספק ענף הרכב. רכבים היברידיים ורכבים חשמליים צצים בכל עבר ולא רחוק היום שהכל יהיה חשמלי ללא בנזין או סולר. השאלה העולה היא מה קורה לגבי רכבי התעשיה כגון משאיות, מלגזות טרקטורים וכדומה, האם גם להם יש איזה פתרון חשמלי שימנע מאיתנו את הצורך בתדלוק הרכבים עם סולר תחבורה. ובכן נכון להיום כלי תחבורה כבדים בענף התעשייה צורכים הרבה אנרגיה כלומר על מנת להפעילם נדרשת כמות גדולה של חשמל שלא ניתן לספק אותה, (למרות שיש מלגזות חשמליות אך הן מוגבלות ביכולת ההעמסה שלהן) במיוחד כאשר משאית צריכה לעבוד יום שלם ולעיתים אף ללא הפסקה (במשמרות). הדרך היחידה לספק יכולת עבודה עוצמתית ולאורך זמן היא על ידי  סולר תחבורה. לסולר יש יתרון בולט והוא המחיר הזול ויכולת הבעריה שלו. אין הפך הסולר לחומר הדלק המועדף בתעשיה? למה לא משתמשים בבנזין ושאלות נוספות שעליהן נענה בהמשך.

 

מדוע כולם מעדיפים סולר תחבורה?

אנו מכירים ויודעים כי חומרי דלק שונים משמשים אותנו למגוון דברים החל מהפעלת רכבים ועד למכונות שונות. אולם כאשר יש צורך בהפעלת כלים כבדים בעלי עוצמה ולאורך זמן השימוש הנפוץ הוא דווקא עם סולר תחבורה. מגוון הכלים והרכבים מופעלים כיום על ידי דלק, סולר או חשמל ולאחרונה אף משלבים בין החשמל לדלק. בין הצרכנים השונים  אנו מכירים את הרכבים החשמליים הנטענים כמו הסלולרי שלנו, את הרכבים ההיברידיים שמשלבים בין בנזין / סולר וחשמל ואנו ללא ספק מכירים את המשאיות והמכונות הכבדות כגון גנרטורים, משאיות ומלגזות הפועלים בדרך כלל על סולר תחבורה. יש לא מעט מושגים בתחום שיש להכיר ולהבדיל ביניהם, 

 

סולר תחבורה לא לבד בעולם הדלקים

סולר תחבורה ללא ספר מאפשר הפעלה לאורך זמן ובעוצמה אולם יש עוד דלקים שכדאי להכיר אותם, הכירו את סוגי הדלק העיקריים:

דלק – שם כולל עבור כל חומר המשמש לבעירה, בין אם זו בעירה במנוע או להסקה כגון דלקים שונים (תוצרי נפט למיניהם) או חומרי בעיה כגון עץ (לרוב עבור חימום והסקה בחורף)

בנזין – אחד מחומרי הבעירה הנפוצים ביותר בעולם, היתרון מאפשר הפעלה של מנועי רכבים, מטוסים וכל כלי שדורש יכולת ועוצמה גדולה בעת ההפעלה כגון מנועי רכבים, מנועי טורבו, מנועי סילון וכדומה.

סולר – אחד הדלקים הנפוצים ביותר בתעשייה הוא ללא ספק הסולר והסיבה היא פשוטה, חיפשו פתרון לבנזין מבחינת העלויות הגבוהות שלו ומבחינת הסכנה הטמונה שבשימוש בו, הבנזין נפיץ ומתלקח בקלות. סולר הוא שם כולל אשר מתחלק ל 2 קבוצות עיקריות, סולר לתעשיה והסקה וסולר לתחבורה.

סולר תחבורה – ההבדל בין סולר תחבורה לבין סולר להסקה הוא בכמות הגופרית ובהתאמה לסוג הרכב. כלי רכב וכלי רכב

רבים משתמשים בסולר תחבורה ושני היתרונות הבולטים הם החיסכון בעלויות מכיוון שסולר עולה פחות והבטיחות מכיוון שסולר אינו נפיץ כמו בנזין.

תחליף נפט – הנפט הוא מוצר גולמי שלאחר זיקוק משתמשים בו למגוון שימושים החל מחימום והסקה ועד לייצור שמנים ותוספים. אולם בדומה אל הבנזין גם הנפט נמכר בעלות גבוהה ולכן קיים פתרון זול יותר – תחליף נפט, זה למעשה נפט במחיר נמוך בהרבה מנט רגיל, כמעט בחצי. הנפט משמש בעיקר להסקה ומהווה פתרון מושלם לחיסכון בעלויות תוך קבלת תוצאה דומה לחימום עם נפט רגיל.